Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P63e15t77r 70S87k28á51c12e18l

6. 10. 2014 22:36

Jen mne zaujal slovní obrat "nové technologie". Je mi líto generace, která od svých vychovatelů ví málo o významu slova "technologie", navíc když tzv. "nezávislá média" do všech denně buší tento výraz, tohle slovní spojení. Přitom slovo "technologie" svůj význam nezměnilo, stále je to:

Nauka zabývající se průmyslovou výrobou; výrobní postup.

Jak se potom máme domluvit, když si někteří pletou pojmy s dojmy...

1 0
možnosti

Mám s touto konkrétní jazykovou ukázkou hodně do činění. A co na to mám říct: mění se i jazyk. Nechce se mně teď listovat na gůglu mezi definicema těch pojmů, zkoumat, jestli k tomu nějaký průzkum udělal ÚJČ apod., ale řekl bych, že se význam těch pojmů přesunul tatk, že technika je to, co se studuje a aplikuje na výrobu právě oné technologie. Ač nerad, musím nad tím pokrčit ramenama.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS